Sunday, February 10, 2013

Kenapa blog lama ditinggalkan ?

ada yang menanyakan kepada aku , " kenapa blog lama ditinggalkan " . oh , soalan yang padu . hehe . tapi bagi aku tak kisah blog mana2 pown , janji blog . xdelah , sebenarnya ada asbab-asbab yang tertentu kenapa aku buat blog baru . tapi xkan la semua asbab tu aku kena listkan . ada juga asbab yang patut aku rahsiakan . haha . this is my secret , btw , antara asbab yang bole aku share adalah : -

  • aku nak bukak buku baru .
  • jika buka buku baru , jadi blog pown kena barula . haha
  • blog kali ini aku nak cerita pasal kehidupan aku je . 
  • andai aku takde satu hari nanti , orang lain mampu menilai siapakah aku yang sebenarnya kerna di dalam blog baru ini adalah segala yang benar tentang diri aku , bukannya rekaan semata-mata .
  • tapi blog lama tu bukannya rekaan , it's original but ... bla bla bla (secret)
  • kalau blog lama terdedah kepada ilmu , then campur dengan kisah aku . dah macam rojak aku plak .
  • tapi blog ini tetap akan aku selitkan pasal ilmu . sebab aku ingin kongsikan seberapa ilmu yang aku ada moga bermanfaat pada semua .

" Apabila matinya anak Adam , maka putuslah segala amalannya kecuali tiga perkara , doa daripada anak yang soleh , ilmu yang bermanfaat , dan sedekah jariah yang ditinggalkan "

totally , ntahla erk . aku ada sebab yang kukuh . tapi tak boleh la nak bgtaw . kalau aku bgtaw , bukan rahsia namanya . tapi bagi sesiapa yang tak tahu blog lama aku . nie dye link nya . http://hafizuddinhassan18.blogspot.com/  layan la tapi aku dah tak update kot . nie dye gambaran tok blog lama aku .


ilmu perlulah dikongsi kerna ilmu kita nie tidak seluas lautan .jika kita rasa kita tahu akan sesuatu , jangan berbangga kerna ada orang len yang lebih tahu daripada kita dan sesungguhnya Allah lebih mengetahui akan segalanya kerna dia ada Maha Mengetahui dari sekalian makhluk .

No comments:

Post a Comment

Putih-putih Melati , Merah-merah delima ,
Bila hati bertemu hati , Segala ilmu dikongsi bersama (MohamadHafiz,2013)