Monday, May 12, 2014

Doakan kami ...

perjalanan yang panjang , setelah lama berkenalan . kini sudah termetrai suatu perjanjian . Alhamdulillah , telah hampir setahun kami telah diikat dengan tali pertunangan , Ya Allah , jika benar ia jodohku , engkau permudahkanlah jalan ini , jika benar dia hawaku , engkau kuatkanlah hati ini agar kami teguh menempuh segala dugaan dan cabaran bersama-sama , tidak jatuh dan tidak putus segalanya .


dia pilihan Allahyarham Ayahandaku Hassan bin Aris (Al-Fatihah) .
sahabatku Allahyarham Syafiq bin Abd. Rahman (Al-Fatihah) pernah berpesan pada hari sebelum dia meninggal dunia , " aji , aku tahu dia jodoh engkau . terus kekal . jangan main-main , nanti aku nak tengok korang kahwin " .
ya Allah , hebat sungguh petunjukmu .
aku tahu , jika dia tidak hadir dalam mimpiku . engkau berikan petunjuk pada hatiku .
doakan kami ,
lagi setahun lagi sebelum dia sah menjadi isteri .
aku yakin akan rezki yang telah engkau berikan , aku yakin pada jodoh yang engkau tetapkan , aku redha pada ajal yang akan datang ,
kerna ,
aku percaya pada Qada' dan Qadar mu ya Rabbi , ya Rahman , ya Rahim ...





No comments:

Post a Comment

Putih-putih Melati , Merah-merah delima ,
Bila hati bertemu hati , Segala ilmu dikongsi bersama (MohamadHafiz,2013)